Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык»




Скачать 265.45 Kb.
НазваниеМетодические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык»
страница1/3
Дата01.10.2012
Размер265.45 Kb.
ТипМетодические указания
  1   2   3
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык»

Порядок выполнения контрольных заданий

1. Все контрольные задания, предусмотренные планом, следует выполнять в отдельной тетради или на крепленных машинописных листах. На титульном листе укажите факультет, курс, номер группы, фамилию, имя и отчество, дату, номер контрольного задания и варианта, используемые источники - учебники и учебные пособия.

2. Контрольные задания следует выполнять четким почерком (или в напечатанном виде) с соблюдением полей, оставленных для замечаний, комментария и методических указаний преподавателя.

3. Строго соблюдайте последовательность выполнения заданий.

4. Текст или его фрагменты, предназначенные для письменного перевода, перепишите на левой стороне страницы, а на правой представьте его перевод на русском языке.

5. В конце работы поставьте свою личную подпись. Контрольная работа, выполненная не полностью или не отвечающая предъявляемым к ней вышеперечисленным требованиям, возвращается без проверки.

6. Полученная от преподавателя проверенная контрольная работа с замечаниями и методическими указаниями должна быть переработана (только та часть, где содержатся ошибки или неточности перевода) на отдельном листке, который затем прилагается к контрольной работе.

7. Только после этого можно приступать к изучению и выполнению очередного контрольного задания.

8. Все контрольные задания с исправлениями и дополнениями нeобходимо сохранять до зачета и экзамена, так как они являются важными учебными документами. Помимо этого, они дают возможность повторить учебный материал к зачету или экзамену.

При подготовке к контрольной работе рекомендуется использовать следующие учебники и учебные пособия:

  1. Агабекян И. П., Коваленко П. И. Английский для инженеров. Изд. 3-е. – Ростов на Дону: Феникс, 2005. - 319 с.

  2. Агабекян И. П., Коваленко П. И. Английский для технических вузов. Изд. 7-е. – Ростов на Дону: Феникс, 2006. - 349 с.

  3. Полякова Т.Ю. , Синявская Е. В., Тынкова О. И., Улановская Э. С. Английский для инженеров. – 7-е изд., испр. – М.: Высшая школа, 2006 – 463с.

  4. Бгашев В. Н., Долматовская Е. Ю. Английский язык для студентов машиностроительных специальностей. – М.: ООО “Издательство Астрель”: ООО “Издательство АСТ”, 2002. – 384 с.


Спряжение глаголов to bе и to have

Глагол to bе


Настоящее (Present)

Прошедшее (past)

Будущее (Future)

аm (1)

is (hе, she, it)

are (we, уоu, they)

was (ед. ч.)

were (мн. ч.)


shall/will Ье (1, we)

will Ье (уои, Ье, she, it, they)



Глагол to have



Настоящее (Present)

Прошедшее (Past)

Будущее (Future)

hауе (I, we, уои, they)

has (hе, she, it)

had

shall/will hауе (I, we)

will hауе (you, hе, she, it, they)



3. Оборот there is/are

Настоящее (Present)

Прошедшее (Past)

Будущее (Future)

there is (ед. ч.)

there are (мн. ч.)

there was (ед. ч.)

there were (мн. ч.)

there will bе



4. Основные предлоги места и времени





in: 1. с названиями месяцев (in November)

2. с названиями времен года (in winter)

3. с названиями времени дня (in the moming, in the evening, но at night) .

4.с обозначениями года (in 1998)

оn: с названиями дней недели и дат (оn Monday, оn the firstofJanuary, оn а day off)

at: с обозначением точного времени (at 9 о' clock, at a quarter to three)


Вариант 1

1. Прочтите текст и ответьте на следующие вопросы: 1. When do students get degrees of Bachelor of Science? 2. When do students get а master's degree?


COLLEGES AND UNIVERSITIES IN ТНЕ USA


1. Young реорlе in the USA get higher education in co11eges and universities. Students choose "major" subject and make mаnу courses in this subject.

2. After four years of study students get the degrees of Bachelor of Science (В. Sc.), Bachelor of Philosophy (В. Phil.) or Bachelor of Arts (В.А., if they study Greek or Latin). After а year or two of further study they get а master's degree. If they go оn in their study and research, they will get а still higher degree of Doctor of Philosophy.

3. Higher education trains реорlе to become teachers, engineers or to do other professional work.

4. College students often continue their study at universities. Not а11 the students get grants. Тhе minimum period of study is two years (in this case they don't get the degree of Ph. D.), three or еvеn four years.

5. Маnу cities hаvе co11eges and universities that hold evening classes as well as daytime classes. People who work in the daytime саn get higher education attending evening classes.

2. Переведите в письменной форме абзацы 1, 2, 4.

3. Выберите нужную форму глагола to be и переведите предложения на русский язык:

1. School education in the USA (is, was, will bе) free.

2. Тhey (are, were, will bе) second-year students last year.

3. History (is, was, will bе) the first lesson tomorrow.

4. Напишите предложения в вопросительной, а затем в отрицательной форме и переведите их на русский язык:

1. Тhеу hаvе five lessons every day.

2. We had four exams last term.

3. Students will hаvе а lecture оn history tomorrow.


5. Составьте три предложения, используя слова, данные в колонках, и переведите их на русский язык:


There in 2,600 universities in the USA

There are many students at the university

a large library


6. Заполните пропуски предлогами по смыслу:

1. There are three terms ... a school year.

2. University classes start ... September.

3. In America all children from 6 to 16 go ... school.

7. Вставьте а или the.

There is... house in ...city.... house is on ... hill. There is ... bedroom in ... house.... bedroom is very nice

8. Напишите во множественном числе существительные и переведите их:
a plan, a lamp, a man, a child, a note, a woman, a friend,

9/ Перепишите следующие предложения, заменив местоимение I
местоимением he и поставив глагол в 3-м лице, единственного числа.

I see a child. I study mathematics. I put the apples in the bag. I take the notebook. I make a box. I open the door. '

10. Перепишите следующие предложения, вставив вместо точек глагол to be.
Следите за согласованием глагола-связки с подлежащим в лице и числе.
My name .., Alexander. My surname ... Kilov. I... from Moscow. My phone
number... 1452515.1... nineteen years old. My favourite sports ... badminton
and football.

11. Перепишите предложения, поставив существительные в притяжательном
падеже.

The (woman) house is near the bridge. (Peter) hands are large. (Ben) child is in hospital. We see their (friends) maps.

12. Перепишите следующие предложения, вставив подходящие по смыслу
притяжательные местоимения.

I take (свою) bag. Ann takes (свою) bag. Peter open (свою) notebook. We open (свои) books. They take (свои) pencils. You write in (своих) notebooks.

13. Переведите следующие предложения.

I can see the bridge. I must study geology. You may take my pen, We must read that book. She can write well. He must find the Atlantic Ocean on the map. He may be in hospital.

14. Переведите на английский язык.

Мы должны перевести эти слова. Они могут прийти, (Им можно прийти). Вы можете взять эту книгу. Вы можете сказать это нашим рабочим. Он может работать хорошо. Ты можешь дать эти письма своему другу.

15. Вставьте вместо точек have или has и переведите предложения.

We ... five big black boxes. They ... many good friends. The river... a total length of one hundred miles. She ... a blue pencil. The library ... five thousand books. We often ... visitors here.

17. Напишите свое письмо. Напишите о себе и своей семье.


60 Marine Drive, Bay City, California 973 Ш USA June 20, 2011

Hello,

My name is Natalie Garrett. I am sixteen years old and live Bay City, California. I've just got my driver's license and I drive an old white tar. I have a job at a fast-food restaurant called Chick-Ш-а. In my spare time I enjoy reading, writing, playing Softball, dating, playing with my dog, and watching TV. I enjoy listening to music very much. My favourite kind of music is country music. I live at home with my mom, dad and younger sister. My mom's name is Joan, my dad's name is Kirk, and my little sister's name is Alison. I am planning to go to college and become a doctor. It will take a lot of hard work, but I think I can do it! And you? What is your name? How old are you? What are your favourite sports and hobbies?

With best wishes, Natalie.


Вариант 2


1. Прочтите текст и ответьте на следующие вопросы:

1. When do pupils take their "0" level exam?

2. How many "A" levels are enough to go to university?


"0" LEVEL AND "A" LEVEL EXAMINATIONS


1. Pupils at secondary schools in England (that is, pupils between the age of twelve and eighteen) have two main exams to worry about. They take the first one when they are about fifteen. It's called "0" (ordinary) level.

2. Many pupils take "0" level in about seven or eight different subjects. There are a lot of subjects to choose from carpentry to ancient languages.

3. For a lot of jobs it's quite enough to have four or five "0" levels and usually these include English and Maths.

4. Some pupils leave school when they are fifteen. But if they stay at school, they go to the sixth form and start working for the second main exam: "A" (advanced) level. It's a difficult exam, so pupils don't usually take it in more than three subjects.

5. Three "A" levels are enough to go to university. But if they want to go to such universities as Oxford and Cambridge they take special exams as well. If you don't want to go to university, you get a good job with two or three "A" levels.


2. Переведите в письменной форме абзацы 1, 2, 4.

3. Выберите нужную форму глагола to be и переведите предложения на русский язык:

1. History (is, was, will be) my favourite subject at school. 2. Private schools (are, were, will be) expensive.

3. We (are, were, will be) engineers in five years.


4. Напишите предложения в вопросительной, а затем в отрицательной форме и переведите их на русский язык:

1. They have secretarial courses this year.

2. This teacher had two lectures yesterday.

3. You will have three exams next term.


5. Переведите на русский язык

1. The course of study lasts five years.

2. He graduated from the university last year. 3. They took five exams last term.


6. Составьте три предложения, используя слова, данные в скобках, и переведите их на русский язык:

There is many students at the lecture

There are modern equipment in our town

only one private in our language

school laboratory


7. Заполните пропуски соответствующими предлогами по смыслу:

1. English was difficult ... me in the first term.

2. There are three terms. .. a school year.

3. Usually our lessons begin... 9 o'clock.

8. Вставьте а и the.

This is ... textbook.... textbook is old. This is ... apple.... apple is good. Is ...pencil red?

  1. Напишите во множественном числе существительные и переведите их:
    a map, a gate, a foot, a boy, a flat, a goose, a tooth, a brother.

  2. Перепишите следующие предложения, заменив местоимение I
    местоимением he и поставив глагол в 3-м лице единственного числа.

I have a car. I take a cake. I put the books into the desk. I close the door J play football. I write poems very well.

11. Перепишите следующие предложения, вставив вместо точек глагол to be.
Следите за согласованием глагола-связки с подлежащим в лице и числе.

I... 20 years' old. We... students of the University. She ... very beautiful and kind. Books and pens ... on the desks. How ... you? My son ... clever.

12. Перепишите предложения, поставив существительные в притяжательном падеже.

The man goes to the (chemist) shop. The name of Mrs. (Smith) dog is Mickey.

This is (Henry) new bicycle That is a (woman) bag.

13. Перепишите следующие предложения, вставив подходящие по смыслу
притяжательные местоимения.

They invite (своих) friends to the party. He takes (свою) book. Kate takes (свою) pencil. I open (свой) notebook. She uses (свой) calculator. I write a letter to

(своей) friend.

14. Переведите следующие предложения.

I can make a cake. He must do this work. You may use the dictionary. She can play the piano. They must answer all my questions. He may go home.

8. Переведите на английский язык.

Вы можете подождать в соседней комнате. Ты можешь прийти пораньше. Она должна принести книгу завтра. Я могу писать по-английски. Они могут

подождать меня здесь.

15. Вставьте вместо точек have или has и переведите предложения.

My mother ... a bad headache. Margie and her sister ... wonderful voices. The Browns ... a nice house in the country. He ... a car, but he is going to buy a new one. They .,. an English lesson every day. An hour ... sixty minutes.

16. Напишите свое письмо. Напишите о себе и своей семье.

60 Marine Drive, Bay City,

California 9731U USA

June 20,2011

Hello,

My name is Natalie Garrett. I am sixteen years old and live Bay City, California. I've just got my driver's license and I drive an old white car. I have a job at a fast-food restaurant called Chick fil a. In my spare time I enjoy reading, writing, playing Softball, dating, playing with my dog, and watching TV. I enjoy listening to music very much. My favourite kind of music is country music. I live at home with my mom, dad and younger sister. My mom's name is Joan, my dad's name is Kirk, and my little sister's name is Alison. I am planning to go to college and become a doctor. It will take a lot of hard work, but I think I can do it! And you? What is your name? How old are you? What are your favourite sports and hobbies?

With best wishes.


Natalie.


Вариант3


1. Прочтите текст и ответьте на следующие вопросы:

1. At what age do children go to school in Great Britain?

2. What does primary school include?


THE EDUCATIONAL SYSTEM IN GREAT BRITAIN


1. Public education in Great Britain consists of Primary, Secondary and Further Education. Primary and Secondary education is compulsory for all children. Further education is voluntary.

2. Аll children in Great Britain go to school when they are five. Тhey leave school at the age of fifteen but many boys and girls stay at school until . they are sixteen-seventeen and go to further education or to university.

3. Тhе primary school includes nursery school (2-5), infant school (5-7) and junior school (7-11). Тhе full secondary school age ranges from 11 to 18. Children go to а grammar school, or to а secondary modern school, or to а secondary technical school, or to a comprehensive school.

4. Тhе academic year begins after summer holidays and has three terms with the interval between them. Day-schools work оп Mondays to Fridays only, from 9 а.т. to 4 р.m.

5. Before lessons start, the teacher and аll the boys and girls meet for prayers. Тhеn they go to the classroom for the first lesson. At оnе o'clock children have а break for lunch. Тhе break lasts about an hour. After lunch there is sti11 time to go out and play.

2. Переведите в письменной форме абзацы 1,2,4.

3. Выберите нужную форму глагола to be и переведите предложения на русский язык:

1. Тhey (аге, were, will bе) first-year students now.

2. She (is, was, will bе) а professor at Oxford two years ago.

3.I (аm, was, will bе) an engineer in five years.

4. Напишите предложения в вопросительной, а затем в отрицательной форме и переведите их на русский язык:

1. Children have а break for lunch in the morning.

2. We had а difficult test yesterday.

3. Не will have аn interesting job next year.

5.Переведите на русский язык

1. Му brother gets а grant for further education.

2. Тhе teacher asks тanу questions at the lesson.

3. Не went to primary school at the age of five.

6. Составьте три предложения, используя слова, данные в колон­ках, и переведите их на русский язык:


There is mаnу institutes in our country

well-equipped

language

laboratories


There are а good library at our university

many students


7. Заполните про пуски предлогами по смыслу:

1. There are 42 universities... Great Britain.

2. About 5% ofthe population in Great Britain go ... рubliс schools. 3. Last year my brother left school and got a job ... а bаnk.


8. Вставьте a или the.

Tom is ... good boy This is ... exercise book. ... exercise-book is on ... the table.

It is ... pen.... pen is red

  1. Напишите во множественном числе существительные и переведите их:
    an apple, a cup, a goose, a shelf, a woman, a chair, an egg

  2. Перепишите следующие предложения, заменив местоимение I
    местоимением и поставив глагол в 3-м лице единственного числа.

I like pop-music. I watch TV. I wear jeans. I want to sleep. 1 speak English well. I work in a school

11. Перепишите следующие предложения, вставив вместо точек глагол to be.
Следите за согласованием глагола-связки с подлежащим в лице и числе.
Магу ... very tall. I... seventeen. We ... students. This books ... good,... she
from Japan? Clara ... married


12. Перепишите предложения, поставив существительные в притяжательном падеже.

(John) car is new. My (father) house is nice. What is (your sister) name? I see my

(friends) parents

13. Перепишите следующие предложения, вставив подходящие по смыслу притяжательные местоимения.

It is (наша) car. Please give me (твою) exercise-book. Is (ваш) son an engineer?

(Мое) name is Ann. Where are (ваши) children? She likes (свою) job.

14. Переведите следующие предложения.

I don't believe him. It can't be so! You must not speak loud. They may come at any moment. Can you speak Japanese? Ring her up. She may be at home now. May I read the telegram?

15 Переведите на английский язык.

Компьютеры не могут думать. Кошки не могут плавать. Вы должны заниматься усердно. Ты можешь остаться здесь. Не могли бы Вы передать соль? Они могут прийти

16. Вставьте вместо точек have или has и переведите предложения.

Не ... a big house. Our University ... its own computer centre. We ... a lot of free time. They ... many good friends. The library .., three thousand books. She ... a

blue dress

17. Напишите свое письмо. Напишите о себе и своей семье.


60 Marine Drive, Bay City, California 9731U USA June 20, 2011

Hello,

My name is Natalie Garrett. I am sixteen years old and live Bay City, California. I've just got my driver's license and I drive an old white car. I nave a job at a fast-food restaurant called Chick-fil-a. In my spare time I enjoy reading, writing, playing softball, dating, playing with my dog, and watching TV. I enjoy listening to music very much. My favourite kind of music is country music. I live at home with ray mom, dad and younger sister. My mom's name is Joan, my dad's name is Kirk, and my little sister's name is Alison.

I am planning to go to college and become a doctor. It will take a lot of hard work, but I think I can do it! And you? What is your name? How old are you? What are your favourite sports and hobbies?

With best wishes. Natalie.


Вариант 4

1. Прочтите текст и ответьте на следующие вопросы:

1. What countries use distance education?

2. What are the advantages of distance education?


DISTANCE EDUCATION OVER ТНЕ WORLD


1. Distance education over the world has а history of more than 100 years. But it gained popularity only after 1970's.

2. Маnу countries like China, England, Japan, Russia, Spain аnd the USA use this method, especially in higher education.

3. For example, the Ореn University in England has more than 80,000 students who take about 140 courses per year. This university has 260 local teaching and 13 regional information centres.

4. Such factors as age, place, daily activity do not serve as limiting factors in distance education. Distance education has two main аdvаntagеs over traditional classroom education. The first аdvаntаgе is а solution to the problem of teaching staff shortage and the second оnе is the low cost of education which gives mаnу реорlе аn opportunity to receive higher education.

5. It is а system of education for different people at аnу age. This education allows each student to have аn individual scheme of study.

2. Переведите в письменной форме абзацы 1, 2, 4.

3. Выберите нужную форму глагола to bе и переведите предложения на русский язык:

1. Не (is, was, will bе) at the lecture yesterday.

2. The test (is, was, will bе) difficult.

3. They (are,:were, will bе) second-year students next year.

4. Напишите предложения в вопросительной, а затем в отрицательной форме и переведите их на русский язык:

1. They had аn English lesson yesterday.

2. Students will have five exams in June.

3. This university has а distance education department.


5. Переведите на русский язык

1. Тhey study many subjects last year.

2. Не entered the university in 1998:'

3. I go to the university bу bus.


6. Составьте три предложения, используя слова, данные в колонках, и переведите их на русский язык:


Тhere is а col1ege in our town


Тhere are fifteen schools

а university


7. Заполните пропуски предлогами по смыслу:


1. Аll pupils study а foreign language ... school. 2. There was only а primary school ... our vi11age. 3. They have по lectures ... Sundays.

8. Вставьте is или are.

That is ... text... is long. There is ... dining-room in ... house.... bedroom is

large. This is .. .apple. ... apple is red.

  1. Напишите во множественном числе существительные и переведите их:
    a spoon, a man, a key, a child, a watch, a tooth, a bus

10. Перепишите следующие предложения, заменив местоимение I
местоимением he и поставив глагол в 3-м лице единственного числа.

I like Coca-Cola. I wear a T-shirt. I want to drink. I read an interesting book. I live

in a village. I open the door.

11. Перепишите следующие предложения, вставив вместо точек глагол to be.
Следите за согласованием глагола-связки с подлежащим в лице и числе.

Не ... from Canada. What... your names, please? The weather ... fine. She ... a doctor. My name ... Boris... .they English?

12. Перепишите предложения, поставив существительные в притяжательном падеже.

Ann is (John) wife. (My daughter) school is very good. (Peter) house is in town

centre. These are the (boys) books

13. Перепишите следующие предложения, вставив подходящие по смыслу притяжательные местоимения.

What is (твой) phone number? This is (ее) машина. Ted is a schoolboy, (Его) marks are good. We are doctors. (Наши) friends are doctors, too. How old is (твоя) daughter?

14. Переведите следующие предложения.

He can't walk so quickly. She must be at home. Can you ski? You may take any book you like. Cats can see in the dark. One must work when one is young.

15. Переведите на английский язык.

Она может напечатать 50 слов за минуту. Компьютеры могут играть в шахматы. Ей можно остаться здесь. Вы должны много читать. Не могли бы вы выключить музыку? Ты можешь пользоваться этим инструментом.

16. Вставьте вместо точек have или has. и переведите предложения.

I... many good friends. Our library ... 3 thousand books. They often ... visitors here. She ... fair hair. I... a lot of free time. We... a new flat.

17. Напишите свое письмо. Напишите о себе и своей семье.


60 Marine Drive, Bay City, California 9731U USA June 20, 2008

Hello,

My name is Natalie Garrett. I am sixteen years old and live Bay City, California. I've just got my driver's license and I drive an old white car. I have a job at a fast-food restaurant called Chick-fil-a. In my spare time I enjoy reading,

writing, playing softball, dating, playing with my dog, and watching TV. I enjoy

listening to music very much. My favourite kind of music is country music.

I live at home with my mom, dad and younger sister. My mom's name is Joan, my

dad's name is Kirk, and my little sister's name is Alison.

I am planning to go to college and become a doctor. It will take a lot of hard work,

but I think I can do it! And you? What is your name? How old are you? What are

your favourite sports and hobbies?

With best wishes.

Natalie.


Вариант 5

1. Вставьте а или the.

There is ... dog in ... room. ... room is in ... beautiful house. There is.... armchair

in ... room. ... armchair is very soft.

  1. Напишите во множественном числе существительные и переведите их:
    a flag, a fish, a tooth, a game, a box, a city, a photo.

  2. Перепишите следующие предложения, заменив местоимение I
    местоимением he и поставив глагол в 3-м лице единственного числа.

I hear some noise. I study chemistry. I look for a new book. I close the door. I do an exercise. I open the window.

4. Перепишите следующие предложения, вставив вместо точек глагол to be.
Следите за согласованием глагола-связки с подлежащим в лице и числе.
My name ... Olga. My second name ... Stogova. I... from Minsk. My phone
number... 4258963.1... twenty yеars old. My favourite sports ... swimming and skating.

5. Перепишите предложения, поставив существительные в притяжательном

падеже.

The (girl) car is in the garage, (Ann) eyes are blue. (Nick) friends are in the pub.

We visit our (friends) place.

6. Перепишите следующие предложения, вставив подходящие по смыслу

притяжательные местоимения.

Не takes (свой) case. I look for (свой) key. We open (свои) bags. You close

(свою) door. They write down (свои) impressions. She sleeps in (своей) bed.

7. Переведите следующие предложения.

I must find the answer. He can drive a car. They may be in the living-room. We can be friends. You may take this book. She must stay here for a while. You may

be free.

8. Переведите на английский язык.

Мы должны перевести статью. Она, возможно, в кино. Анна умеет хорошо играть на гитаре. Ты можешь открыть дверь. Они должны быть очень внимательны. Вы должны прочитать эту книгу.

9. Вставьте вместо точек have или has и переведите предложения.

She ... a nice cat. We ... a beautiful garden. Тhе house ... a nice park. He ... many friends. We ... a new flat. The university ... a big library.

  1   2   3

Похожие:

Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания к выполнению контрольных работ по дисциплине «Налоги и налогообложение»
Методические указания к выполнению контрольных работ по дисциплине «Налоги и налогообложение» для студентов специальности «Финансы...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания к выполнению контрольных работ №4,5,6,7,8 по дисциплине "Английский язык" для студентов II-IV курсов морских cпециальностей заочной формы обучения
Методические указания к выполнению контрольных работ по дисциплине "Английский язык" для студентов II-IV курсов морских cпециальностей...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Маркетинг»
Методические указания по выполнению контрольных работ для студентов заочной формы обучения специальностей 0601, 0602 составлены в...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Методика маркетинговых исследований»
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Методы маркетинговых исследований» / Сост. Тураева Э. В. – Южно-Сахалинск:...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания к выполнению контрольных работ по дисциплине «Минералогия и кристаллография»
В методическом указании приводятся рекомендации по выполнению контрольных работ по дисциплине «Минералогия и кристаллография», показаны...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ Для студентов-заочников
...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ для студентов заочной формы обучения
...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ для студентов заочной формы обучения
...
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ для студентов заочной формы обучения
Методические указания по выполнению контрольных работ составлены на основании рабочей программы дисциплины «Менеджмент»
Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине «Иностранный язык» iconМетодические указания по выполнению контрольных работ для студентов заочной формы обучения
Методические указания по выполнению контрольных работ составлены на основании рабочей программы дисциплины «Менеджмент»
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib.znate.ru 2014
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница