Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес




Скачать 147.27 Kb.
НазваниеЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
страница1/3
Дата09.03.2013
Размер147.27 Kb.
ТипДокументы
  1   2   3
Здравствуйте, дорогие получатели рассылки!


Предлагаем Вам 391-й выпуск электронной рассылки для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством США, либо Вы запросили данную информацию. В настоящее время в списке получателей рассылки зарегистрировано около 1000 электронных адресов.


Электронная рассылка для кыргызстанских выпускников программ Госдепартамента США предназначена для информирования о мероприятиях, проводимых для выпускников, а также для распространения новостей и объявлений от АЙРЕКС, АКСЕЛС, Посольства США в Кыргызстане и других организаций о вакансиях, грантовых программах, стипендиях для учебы и стажировок и других возможностях для личного, академического и профессионального роста. Информация рассылается один раз в неделю. Вы вправе распространять ее среди всех заинтересованных лиц.


У этого сообщения нет приложений, поэтому из соображений безопасности не открывайте возможных прикрепленных файлов. Для Вашего удобства, теперь выпуски электронной рассылки размещаются в формате word по адресу http://www.irex.kg/en/alumni/newsletter.html и http://www.facebook.com/IREXKyrgyzstan. Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес alumnilistserv@irex.kg не позднее 13:00 каждую среду.


Сообщения, отправленные напрямую на электронный адрес рассылки, блокируются.


Сегодня 29 февраля 2012 г. В этом выпуске:


*************************************************************

1) ANNOUNCEMENTS / ОБЪЯВЛЕНИЯ:


  1. THE ALUMNI ENGAGEMENT INNOVATION FUND (AEIF), STATE DEPARTMENT’S ALUMNI AFFAIRS DIVISION, US DEPARTMENT OF STATES. DEADLINE: MARCH 30, 2012


2) VACANCIES / ВАКАНСИИ:


  1. JOB VACANCY: TEFL TECHNICAL TRAINER & LANGUAGE AND CROSS-CULTURAL FACILITATORS, PEACE CORPS, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 9, 2012

  2. JOB VACANCY: INTERNATIONAL CONSULTANT ON SEED TECHNOLOGY / VARIETY MAINTENANCE, FAO UN (FOOD AND AGRICULTURE ORGANIZATION OF THE UNITED NATIONS), BISHKEK, KYRGYZSTAN: DEADLINE: MARCH 12, 2012

  3. JOB VACANCY: SENIOR PROGRAM ASSISTANT FIXED-TERM, WFP UN (WORLD FOOD PROGRAM, UNITED NATIONS), OSH, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 9, 2012

  4. JOB VACANCY: NATIONAL PROGRAMME OFFICER FIXED-TERM NOA, WFP UN (WORLD FOOD PROGRAM, UNITED NATIONS), OSH, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 9, 2012

  5. JOB VACANCY: HEALTH AND NUTRITION/ WASH OFFICER, NOB (FIXED-TERM CONTRACT), UNICEF, OSH, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 9, 2012

  6. JOB VACANCY: DONOR COORDINATION EXPERT, WFP UN (WORLD FOOD PROGRAM, UNITED NATIONS), OSH, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 9, 2012

  7. ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО СОЦИАЛЬНЫМ И АНАЛИТИЧЕСКИМ ИССЛЕДОВАНИЯМ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.

  8. ВАКАНСИЯ: СТАРШИЙ СПЕЦИАЛИСТ ПО ПОИСКУ И ПОДБОРУ ПЕРСОНАЛА, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, ЭЛ ГРУП КОНСАЛТИНГ, БИШКЕК, КЫРГЫЗСТАН. ПОСЛЕДНИЙ СРОК ПРИЕМА ЗАЯВОК: 4 МАРТА 2012 Г.



**************************************************

ANNOUNCEMENTS/ОБЪЯВЛЕНИЯ

**************************************************


  1. THE ALUMNI ENGAGEMENT INNOVATION FUND (AEIF), STATE DEPARTMENT’S ALUMNI AFFAIRS DIVISION, US DEPARTMENT OF STATES. DEADLINE: MARCH 30, 2012


The Alumni Engagement Innovation Fund (AEIF) offers $1,000,000 to help teams of alumni tackle some of the world’s most pressing issues. Administered by the State Department’s Alumni Affairs Division, AEIF awards up to $25,000 per winning team. All State Alumni are welcome to participate.


Themes for South and Central Asia Region:


  • Entrepreneurship and Training.

  • Women, Youth and Minorities in the Democratic Process.

  • Volunteerism and Community Service.

  • Innovative Use of Social Media by Alumni.


3 Steps to Start:



  • Identify the themes for your country or region. Proposals must be submitted on only one theme.

  • Submit your proposal between February 27, 2012 and March 30, 2012.

  • Form a team by March 30, 2012 of 10 or more alumni (or current participants) of U.S. government-funded exchange programs.

  • Browse proposals by region, theme or keyword.

  • Comment on proposals. Discuss, provide critiques and suggestions.

  • Revise your proposal and add team members. Proposals and revisions must be submitted by March 30, 2012.


Timeline

Phase One/ February 27 - March 30, 2012

  • Submit project ideas on State Alumni starting February 27.

  • Browse submitted proposals, contact proposal submitters to join their projects.

  • Discuss projects, provide critiques or suggestions.

  • Revise your proposal and add team members. Final revisions are due March 30.



Phase Two/ April 16 - May 10, 2012

  • Finalist proposals will be announced on April 16.

  • Finalists will have 2 weeks to refine their proposals.

  • Alumni will vote for their favorite proposals May 1 - May 10.



Phase Three/ By May 16, 2012

  • Winning teams will be announced!

  • Teams will have 12 months to complete their projects.

  • Each project team will maintain a blog about their project.



Eligibility


To submit a proposal for the AEIF competition, you must:


  • Be a registered and verified member of the website (alumni.state.gov). State Alumni membership is available to current and former participants of qualifying U.S. government-sponsored exchange programs; and

  • Be a current citizen or resident in a country where the project will take place, i.e. countries with U.S. missions.


More detailed information for eligibility criteria and application process can be found at


https://alumni.state.gov/aeif/faq#idWyBOYDOjvVVKDbK2obgdKw


**************************************************

VACANCIES / ВАКАНСИИ:

**************************************************


  1. JOB VACANCY: TEFL TECHNICAL TRAINER & LANGUAGE AND CROSS-CULTURAL FACILITATORS, PEACE CORPS, BISHKEK, KYRGYZSTAN. DEADLINE: MARCH 9, 2012


The United States Peace Corps seeks to immediately fill several positions to help conduct a training program for a new group of Peace Corps Volunteers in the Kyrgyz Republic (the beginning of May through the middle of July / Chui Oblast):


  • TEFL Technical Trainer with experience working in educational institutions and training design.

  • Language and Cross-Cultural Facilitators with language teaching and cross-cultural experience.


Position Summary/ Technical and Cultural Facilitator for Teaching English as a Foreign Language (TCF) works closely with the TEFL Program Managers to design, plan, and implement the technical component of the community-based Pre-Service Training (PST) for the Peace Corps Trainees. The TCF works closely together with Language and Cross-Cultural Facilitators (LCFs) and Peace Corps Volunteers-Trainers (PCVTs) to help integrate technical and language components. This person will be responsible for the delivery of classroom lectures, sessions and activities, contacting and scheduling guest speakers, and designing and supervising practicum and community activities & technical assignments for the TEFL Project. The TCF will also be responsible for assisting TEFL Program Managers in developing professional materials, handouts, and resource books that the Trainees will be able to utilize at their sites. This is a fulltime, contracted position at the central PST training site, with every day travel to training villages. The TEFL Technical and Cultural Facilitator will be required to follow a five-day workweek. Additional preparation time and activities in the evenings and on weekends and holidays may be required.


Desired Qualifications:


University degree in the relevant field; education institution professor/supervisor experience, international organization experience, teaching experience, curriculum development experience; facilitation and training skills; administration and management experience; experience in supervision and counseling; flexibility and ability to work within strict time frames; and experience working in education development settings. Proficiency in the English language. Training experience with Peace Corps and/or experience with US or international teaching methodologies highly desired.


Major Duties and Responsibilities


General:


  • Understands and supports Peace Corps’ goals, philosophy, and mission in Kyrgyz Republic. Studies and understands the Trainees’ project plan and community activities & technical assignments curricula.

  • Becomes familiar with the overall objectives, design, and delivery of various PST components.

  • Acts as a fulltime PST staff member; fosters productive and cooperative working relationships among training staff, Peace Corps staff and Trainees. Attends all staff meetings.

  • Participates in the Training of Trainers (TOT) workshop prior to PST and subsequent TOTs during PST.


Technical Component:


  • Develops solid working and social relationships with Peace Corps and Host Country Agency personnel working on the TEFL project.

  • Liaises with local community officials, leaders, and resource persons at the chosen training site to ensure full cooperation and collaboration. Assists TEFL Program Managers in contacting and communicating with local schools or technical institutes in the training villages to participate in technical training activities.

  • Is familiar with the all relevant program documentation, project plan, prior PST reports, training design guidance, and Trainee assessment guidance.

  • Assists the TEFL Program Managers in defining the program’s technical competencies and overall training goals and objectives.

  • In collaboration with the TEFL Program Managers, develops community activities & technical assignments curricula, including session plans and measurement criteria and tools for the technical component that prepare Trainees to work effectively as teachers in the Kyrgyz Republic.

  • Assists TEFL Program Managers to effectively utilize the CBT model to design a technical training component that promotes self-directed, experiential learning activities in the training community.

  • With TEFL Program Managers, Language and Cross-Cultural Facilitators (LCFs) and support from Peace Corps Volunteers-Trainers (PCVTs), makes full use of community resources and ensures that training activities are relevant and practical.

  • Designs community activities & technical assignment curricula that allow the Trainees to collaborate with local schools, technical institutes, universities and other relative community assets.

  • Serves as a cultural model and “guide” for the Trainees within the community, showing by example and instruction local norms of behavior, manners, dress, and customs, and evaluates Trainees in their cultural competence.

  • Provides on-going informal feedback and advice to the Trainees regarding cultural adaptation and appropriate behavior.

  • Acts as co-facilitator with TEFL Program Managers, other trainers and Peace Corps Volunteers-Trainers (PCVTs) in accomplishing community activities & technical assignments and in meeting technical, cultural and language objectives.

  • Conducts everyday visits to training villages to provide and ensure quality on-going training in the technical area.

  • With TEFL Program Managers, identifies and recruits resource speakers and resource Volunteers, where needed. Documents all guest speaker sessions (including materials/handouts, as well as an evaluation of the presentation). Recommends speakers for future use in Peace Corps training events.

  • Provides the Trainees with specific feedback on their performance and progress within the technical component on a regular and timely basis.

  • Collaborates fully with TEFL Program Managers, Language and Cross-Cultural Facilitators (LCFs), Peace Corps Volunteers-Trainers (PCVTs) and other PST and PC staff to ensure the integration of the technical component with other training components and with the overall goals of the PST.

  • Aids TEFL Program Managers in identifying technical resources within PST Training Communities and compiles a technical library for use at the training site.

  • Follows all logistical and administrative procedures of the PST and adheres to the training budget.


Safety and Security:


  • Is familiar with Peace Corps Safety and Security policies and procedures as outlined in MS270, specifically those that relate to Program and Training and Emergency Action Plan.

  • Acts as a Duty Officer periodically during PST


Additional Duties:


  • Supports the Trainees and serves as a cross-cultural informant and language coach. Attends language, cross-cultural, and safety and security activities and participates in all PST events.

  • Is aware of Trainees’ Homestay arrangements and assists PST staff in liaising and communicating with host families.

  • Participates in regular PST staff meetings to evaluate progress of the training program and discusses Trainees' morale and progress within the technical component.

  • Follows all reporting procedures and contributes to weekly and other regular reports submitted by TEFL Program Managers to the Training Manager.

  • Aids TEFL Program Managers in keeping accurate and complete records (hard copy and electronic) of all training materials used for each training event.

  • Prepares and submits all documents, materials, handbooks, and reports as required by the Training Manager according to the established criteria and format.

  • Acts as translator and interpreter for PC and PST staff as needed.


Position Elements:


  • Supervision Received: Exercises responsibility and daily tasks within broad guidelines provided by TEFL Program Managers, and Training Manager. For new, difficult or unusual tasks, supervisor gives specific directions on objectives and procedures. Supervisor reviews finished work for accuracy, effectiveness and timeliness.

  • Guidelines: Supervisor instructions and PC standard forms.

  • Judgment: The TEFL Technical and Cultural Facilitator must be able to function independently and make constructive judgments when responding to PC Trainees’ needs and requests and solicits outside advice and assistance as needed.

  • Authority to Make Commitments: None in the area of budgeting and contracting.

  • Supervised by: Training Manager, TEFL Program Managers.

  • Provides support to: Training Manager, TEFL Program Managers, LCCC, LCFs, PCVTs

  • Evaluated by: Training Manager, TEFL Program Managers, and PCVTs.

  1   2   3

Похожие:

Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Если Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес iconЕсли Вы желаете распространить какую-либо информацию по данной рассылке, пожалуйста, отправьте соответствующее сообщение на адрес
Госдепартамента США. Вы получаете данное сообщение потому, что Вы либо являетесь выпускником программы обмена, спонсируемой правительством...
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib.znate.ru 2014
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница