План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи




НазваниеПлан урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи
Дата01.03.2013
Размер37.2 Kb.
ТипПлан урока
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс УМК М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А.А.

Задачи:

Практические: 1) учащихся в просмотровом чтении с извлечением заданной информации;

2) развивать умения учащихся воспринимать иноязычный текст как источник информации, аудирование с целью извлечения информации;

3) тренировать учащихся в монологической и диалогической речи;

4) развивать умения и навыки устной речи на основе услышанного текста;

5) развивать языковую догадку при переводе некоторых незнакомых слов;

Образовательные: расширить общий и филологический кругозор, знания о стране изучаемого языка; поддерживать интерес к изучению ИЯ средствами предмета.

Развивающие: развивать языковую догадку, память, логическое мышление, развивать умения участвовать в коллективных формах общения, обобщать полученные сведения.

Воспитательные: воспитание уважительного отношения к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры, расширить знания школьников о роли английского языка в современном мире.

Лексический материал: обеспечить активное использование лексики по теме: “The English language»

Грамматический материал: отработка речевых образцов и структур в речи во временах активного залога

Оборудование: пленка с текстом, карточки с заданиями для учащихся, ситуативные картинки, показывающие пути изучения иностранного языка, карта мира, раздаточный материал.

Ход урока:


  1. Организационный этап

Постановка целей и задач урока


Good morning, boys and girls. I’m glad to see you here today. If you are ready you may sit. How are you? Fine?

Look at the blackboard and find the defenition, who wants to read it?

A LANGUAGE- 1) a system of human expression by mean of words;

2) a particular system of words used by a people or a nation, e.g. How many languages do you speak?

How do you understand it? Explain, please.


  1. Речевая разминка


Do you like studying English?

How is it possible to learn English? Which ways do you know?

What is the most difficult thing of learning English?

What is the easiest thing of learning English?

What English-speaking countries do you know?

Say which countries would you like to visit?

Is it important to learn foreign languages?


Доска: Language support: a lot of grammar rules, is diffult/easy to learn, it is boring/intersting, to read, to write exercises/compositions/reports/dictations, to listen to the tape, to study grammar


I think you’ve guessed what we are going to speak about. Today we will speak about: Languages



  1. Основная часть урока

Аудирование работа с раннее изученной информацией на карточках

  • Open your textbooks please on page 41, find ex.31. On your desks there are cards that you should fill in, you can use also your textbooks. I’ll wait a minute and then we will listen to the tape and check it, work with a map.Is everything clear?

Проверка аудирования - работа с картой:

What’s its the country?

What’s its capital?

What’s its official language(or languages)?


Работа у доски, найди соответствия (страна+ язык)

  • Right you are. Well done.You’ve mentioned all the English-speaking countries, their capitals and languages.But there are many other foreign countries and languages, look at the b/board and match the country with the corresponding words, please.Who wants to start?

SPAIN
GREECE
ITALY
FINLAND

GERMANY
CANADA
FINLAND
RUSSIA
CHINA
EGYPT
FRANCE




ITALIAN
FINNISH
GERMAN
SPANISH
GREEK
FINNISH
CANADIAN
FRENCH
ARABIC
RUSSIAN
CHINESE



(Ребята по очереди соединяют и читают пары слов).


Составление информационной карты на доске:

  • Ok, now it is very interesting for me to gey to know tell me please the reasons why do people learn foreign langueges? think it over, in a minute give an answer. Use the phrases:

I think it is… Perhaps it is …

It looks like…

It’s difficult to say, but…

In my opinion…/It seems to me…

And I will fill with your help the information map:

The information map


Доска: Why people study languages

(English)


  • Физ. минутка

I suppose it’s time to rest, it will be a short game. This game we will play in English. I’ll tell you instructions the last student to do something is out of the game. Who wants to explain the rules to other pupils.We are ready to start:


Open textbooks on page 5.

Stand up.

Don’t sit down.

Look at the door.

Sit down.

Show me your pen.

Don’t look at the teacher.

Open your bag.

Say your favourite actor or actress.

Write a sentence about your family.

Look at me. I think ________is a winner!!!


  • Работа с текстом, извлечение информации из прочитанного:

Find out if we have written all the possible reasons in your textbooks on page 44 ex. 42. Match the picture with the text.

а 4 , b 5, c 2, d 1,3, e 8, f 5, g 6, h 10, i 7


Индив. высказывания по теме урока:

  • Now I will ask you to look at the information map once more. Choose 1 reason that is important for a Russian learners of English. Name them. Ex. 44 p. 45

Example: I think\ In my opinion the Russians learn English because…

  • Say why do you study English or other languages.

I study English because….

  • Парная работа

Ex. 45 p. 45 Make predictions for your parther.

Example: Dasha, you learn English because you want study abroad, won’t you? You are right. I would like…

  • Игра «Заимствования»

Look at the b/board and read the definition “Borrowing”, how do you understand it?

A borrowing- a word or a phrase which has been borrowed by one language from another

There are a lot of borrowings in many languages because of mixing of cultures and languages. Think of English words which are used by the Russians and Russian words which are used by the British. Fill in:


English words in Russian:

president,

Russian words in English:

sputnik,


Samovar, progress, tsar, parliament, matreshka, optimistic, balalaika, football, doctor


  1. Подведение итогов урока. Домашнее задание.

Very good. I am satisfied with your work.We have answered all the questions why people study foreign languages, how people use them and you personaly. And I must say “The more you live, the more you see, the more you see, the more you know”.

Extra time: Every educated person should be polite!!! (4 languages: Greetings (English, German, French)

  • Выставление оценок и объяснение д. з.

At home do ex. 3, 4 on page 34-35 in your workbooks. The lesson is over. Good bye.


Listening


Read the names of the capitals of the English speaking countries. Fill in the gaps.



Name of the country

Capital

Official language

or languages

Full name

Short name







Ottawa










Canberra










Washington




The United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland

The United Kingdom/ The UK/ Great Britain

London

English








Wellington






A borrowing- a word or a phrase which has been borrowed by one language from another

There are a lot of borrowings in many languages because of mixing of cultures and languages. Think of English words which are used by the Russians and Russian words which are used by the British. Fill in:


English words in Russian:

president,

Russian words in English:

sputnik,


Samovar, progress, tsar, parliament, matreshka, optimistic, balalaika, football, doctor

Похожие:

План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconРабочая программа по английскому языку
М. Е. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой 2004г., а также дополнительных пособий: Книга для учителя с поурочным планированием к учебнику...
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconУчебник: Биболетова, М. , Трубанева, Н. Н. Enjoy English -5 Обнинск: Титул, 2009. Соответствует федеральному компоненту государственного стандарта общего образования
М. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой, включающей в себя компонент государственного стандарта общего образования; программного курса английского...
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconРабочая программа среднего общего образования
Авторской программы по английскому языку М. З. Биболетовой, Н. А. Трубаневой, включающий в себя компонент федерального государственного...
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconРабочая программа по английскому языку 3 класс
...
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconРабочая программа по умк м. З. Биболетовой “
Умк «Английский с удовольствием»/”Enjoy English” для 8-9 классов соотносится с федеральным компонентом государственного образовательного...
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconУрок английского языка по теме «Праздники в России» в 6 «Б» классе по умк м. З. Биболетовой «Enjoy English»
Находим среди этих праздников, те которые есть и Британии, т е являются международными
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconЗадачи урока
Авторская программа М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой по английскому языку для 2-11 кл общеобразовательных учреждений. Обнинск:...
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconКонспект открытого урока по английскому языку в 3 классе по авторской программе М. З. Биболетовой «Enjoy English»
«время суток», закреплять умение составлять общие и специальные вопросы и отвечать на них
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconПеревод как средство межкультурной коммуникации
А перевод, как вид посредничества, является не только средством межъязыковой, но и средством межкультурной коммуникации
План урока «Языки как средство межкультурной коммуникации» 7 класс умк м. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Enjoy English 4» Учитель Киселёва А. А. Задачи iconПрограмма дисциплины опд. Ф. 03 Введение в теорию межкультурной коммуникации цели и задачи дисциплины Основная цель курса «Введение в теорию межкультурной коммуникации»
Основная цель курса «Введение в теорию межкультурной коммуникации» направлена на формирование и систематизацию знаний, позволяющих...
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib.znate.ru 2014
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница