Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке




Скачать 173.8 Kb.
НазваниеВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
страница1/3
Дата01.10.2012
Размер173.8 Kb.
ТипДокументы
  1   2   3
Вариант №3

Раздел 1. Аудирование



B1




Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке AG. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.


A. These travellers avoided getting free rides from drivers of passing cars.

B. This person failed to visit all the places.

C. This person’s purpose of travelling was to visit his relatives.

D. This person was driven by religious views.

E. These people travelled to learn something new and unexpected.

F. These people’s holiday was hell.

G. This person didn’t want to travel first.


Говорящий

1

2

3

4

5

6

Утверждение






















Вы услышите разговор двух приятелей. Определите, какие из приведенных утверждений A1–A7 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.




A1

Anne considers that the Oscars do not reflect people’s opinion about the films.

1) True

2) False

3) Not stated




A2

According to Anne, the Oscars set standards for all filmmakers.

1) True

2) False

3) Not stated




A3

Chris thinks that the Oscars are given to people who really deserve them.

1) True

2) False

3) Not stated




A4

Many awards just add a better reputation to some films that are not really good ones.

1) True

2) False

3) Not stated




A5

Most films that get the Oscars are very expensive films in different languages.

1) True

2) False

3) Not stated




A6

Anne thinks that low budget foreign films are to be advertised more.

1) True

2) False

3) Not stated




A7

Chris doesn’t like Tom Cruise.

1) True

2) False

3) Not stated




Вы услышите интервью. В заданиях A8–A14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.




A8

Mary Stevenson

1) runs her own business.

2) works for a design company.

3) makes clothes for women at home.


A9

At the university, Mary Stevenson studied

1) fashion and design.

2) business and language.

3) crafts and arts.


A10

Mary’s father

1) didn’t allow his daughter to study business.

2) had a great impact on his daughter.

3) helped his daughter a lot in running her business.


A11

In order to get funding Mary

1) had to submit a business plan.

2) had to visit museums and exhibitions.

3) had to ask her father for help.

A12

Mary managed to start a business

1) without any financial support.

2) by saving the money on advertising.

3) with the help of a loan and a grant.


A13

Mary’s main mistake in her business activities consisted in

1) taking a loan and a grant.

2) setting up a company of her own.

3) spending too much money on advertising.


A14

Mary Stevenson seems to be quite optimistic about

1) the type of education she had.

2) the way her business is developing.

3) the type of advertising she used.



По окончании выполнения заданий B1 и A1–A14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания B1, A1–A14 располагаются в разных частях бланка. B1 расположено в нижней части бланка. При переносе ответов в задании B1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.



Раздел 2. Чтение


B2




Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами AG. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.




1. Green Love Affair

2. Beauty and Entertainment

3. Decoration and Fantasy

4. Place for Pleasure and Retreat

5. Garden Activities

6. Look of a British Garden

7. Gardens and the British Character

8. Friendly Private Property


A. A typical addition to the British garden is the pond. These are small areas of water that are designed to look like authentic rock pools, with running water, fish and vegetation. Ponds make the garden more beautiful and attractive, and turn it into a place for fun and entertainment. They are very popular with cats, which eat all the fish. Children also like ponds. Sometimes, they enjoy throwing cats in the water.

B. Most of the time is devoted to hard gardening work. This may involve mowing the lawns, cutting roses, moving pots from one part of the garden to another, watering things with the garden hose and so on. The garden is also a place for relaxation and entertainment. The British like to organise barbecue parties in their gardens, and have their meals on garden furniture whenever possible. On particularly hot days they may even bring out the paddling pool, which is a plastic pool filled with water where the British can cool off their aching feet.

C. The British love their gardens. British men and women spend hours and hours every week trying to make their gardens look as perfect as possible, competing with one another to produce the fattest, greenest lawns in the neighbourhood. Deep down, they despise anyone who has a better garden; and they look down on anyone who doesn’t bother to look after their gardens at all. Working in the garden provides the British with hours of fun, work and activity.

D. One of the main benefits is that being in the garden means dealing with plants, and not people. After all, plants won’t criticise you, be rude to you or laugh at the way you dance. Gardening is also a way of exercising power and control. It’s all about being the master and watching as your creations begin to grow. It’s also connected with the cycle of life, and about being in touch with nature. Having a garden is also a territorial thing. It’s a British person’s own private property and they are proud of this.

E. One particularly popular item of decoration for the garden is the garden gnome. Gnomes are strange creatures made of plastic or porcelain and with pointed hats on their heads. For many people, the gnome is the perfect adornment for a garden. But most probably it is much more than just decoration, as the British like to think of their garden as a fantasy world, peopled by funny-looking men in pointed hats where they are the gentle, loving giants.

F. Gardening is an essential part of being British. As ex-prime minister Mrs Thatcher once said, “Whether it is our character which makes us gardeners, or gardening that shapes our characters, I’m unsure.” And as the French commentator once said, “You may know a Frenchman by his baguette; the German by his Frankfurter; the Belgian by his chocolates; and the Englishman by his garden.”

G. One of the most unusual objects to be found in a garden is the shed. This is a sacred place, particularly for British men. Sheds are little wooden or plastic constructions filled with gardening tools and many other useful things. It is a place where British men are truly at home. It’s a refuge from reality of the outside world, and a place where hobbies can be pursued in peace. Psychologists have been studying men and their sheds for centuries, but they still remain a mystery to modern science. If you look inside a British man’s shed, it can tell you all about his personality, his passions and his obsessions.



A.

B.

C.

D.

E.

F.

G.

























B3




Прочитайте текст и заполните пропуски AF частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 лишняя. Занесите цифру, обозначающую соответствующую часть предложения, в таблицу.



The origin of football dates back to ancient times. Evidence from many ancient countries – China, Greece, and Egypt – reveals that A ______________________________ . The modern game of soccer is known to have begun in England. It was in the 19th century, B ______________________________ , all of which involved both handling and kicking the ball. At a meeting of a London Football association (FA) in 1863, the game of football was split into rugby football, C ______________________________ , and association football, or soccer, which banned the use of the hands. Rugby football is considered to be the parent sport of American football.

At first soccer was played mostly in private schools and universities, but before long D ______________________________ . The FA Cup, a tournament first organised in 1871, sparked the rapid spread of soccer in England. The tournament, which is still played, climaxes with the annual Cup Final at Wembley Stadium in London.

Soccer’s global spread began in the late 1800s, E ______________________________ . FIFA was formed in 1904. By 1930 many professional leagues had been operating in many countries, F ______________________________ . It took place in Uruguay from 13th July to 30th July. It was the world championship for men’s national association football teams.


1. when a variety of football games developed

2. where there were not such games before

3. and that year FIFA organised the first World cup

4. kicking games were played in those cultures

5. people of the working classes picked up the sport

6. when British traders, sailors and workers carried the sport all over the world

7. which permitted handing and carrying the ball



A.

B.

C.

D.

E.

F.





















B4

Прочитайте текст и выполните задания A15–A21. В каждом задании обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному вами варианту ответа.



Why I Like England


I like living in England because everywhere else is foreign and strange. The only language I speak is English. But I wouldn’t like anyone to think that I don’t like Abroad. I do. Abroad means adventure and the possibility of danger and de­licious food, but Abroad is also tiring and confusing and full of foreigners who tell you that the bank is open when it’s not.

Being a town dweller I passionately love the English country­side. Though I must admit it looks better on the telly than it does in real life. I only fully appreciated the varied nature of the English countryside after driving for two days through a Swedish pine forest.

I like English weather; like the countryside, it’s constantly drawing attention to itself. I started this article in a room filled with piercing sunlight, but now a strong wind has materialized and the room is full of gloom.

I like the reserve of English people, because I don’t par­ticularly want to talk to strangers in trains either, unless of course there is a crisis such as a “cow on the line” causing an hour’s delay. In which case my fellow passengers and I will hap­pily spill our life stories to anybody we can get to listen.

I like the way in which the English cope with disasters: cut our water off and we will cheerfully queue at a stand pipe in the snow. Throw us into rat infested foreign jails and we will get out saying that our brutal-looking jailers were “decent chaps who treated us well.” I bet somewhere, pinned on a dirty prison wall, is a Christmas card: “To my friend and captor, Pedro, from Jim Wilkinson of cell 14.”

The England I love best is, of course, the England of child­hood, when children could play in the street without the neigh­bours getting a petition. I’m happy to live in a country that pro­duces important things: wonderful plays, books, literature, heart surgeons, gardeners and Private Eye. I was asked to write about why I like England in 700 words. Now if I’d been asked to write about why I don’t like England I’d have needed 1000, and I suspect, it would have been easier to write. It’s our birthright and privilege to criticize our own country and shout for revolu­tion. I asked a friend of mine where, given the choice and enough money, he would choose to live. He replied gloomily, “There isn’t anywhere else.”

(after Susan Townsend)



A15

The author likes his country because

1) he doesn’t like to be Abroad.

2) he isn’t fond of travelling.

3) he doesn’t like foreign languages.

4) it is his motherland where he feels at home.


A16

The author thinks that being Abroad

1) is adventurous and dangerous.

2) is far from being interesting.

3) requires a lot of patience.

4) means being far from home.


A17

British countryside and weather

1) are able to drive anybody mad.

2) are both attractive for the author.

3) are quite different from each other.

4) never change quite of a sudden.


A18

According to the author, the English are

1) reserved and not very talkative.

2) amiable and friendly.

3) apt to discuss private matters with anybody.

4) suspicious of strangers.


A19

In emergency the British

1) lose their temper immediately.

2) remain well-balanced and reserved.

3) become aggressive to the other people.

4) don’t want to help each other.



A20

The author loves his country because

1) it is one of the most technologically advanced countries in the world.

2) the people speak English.

3) it made a great contribution to the world culture.

4) it manufactures a lot of different goods.



A21

From the author’s point of view

1) it is easier to write about England than to talk about it.

2) it is easier to praise England than to criticize it.

3) it is easier to criticize England than to praise it.

4) it is always easy to criticize any country.


  1   2   3

Похожие:

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке a g. Используйте каждую букву,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconА 1 Peter seldom goes to the library. 1 True 2 False 3 Not stated A2
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите женщину, проводящую собеседование о приеме на работу мужчины. Запишите недостающую информацию в вопросах
Ионных пристрастиях. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке a-f. Используйте...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconАудирование Во время выполнения теста по аудированию перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 6 и утверждениями, данными в списке a – G. Используйте каждое...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a — f и пронумерованными абзацами текста 1 — Запи­шите свои ответы в...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВ1 Установите соответствие заголовков а-н
Установите соответствие заголовков а-н абзацам текста 1 Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз....
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib.znate.ru 2014
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница